فناوری

پس از اینکه شرکت ماسک از نام بردن نماینده محلی به دلیل اختلاف با قاضی امتناع کرد، برزیل شرکت ماسک را مسدود کرد

پس از اینکه شرکت ماسک از نام بردن نماینده محلی به دلیل اختلاف با قاضی امتناع کرد، برزیل شرکت ماسک را مسدود کرد

برزیل از اوایل روز شنبه (31 اوت 2024) پلتفرم رسانه اجتماعی ایلان ماسک (توئیتر سابق) را مسدود کرد و تا حد زیادی به آن تبدیل شد. پس از اینکه میلیاردر از نام بردن نماینده قانونی در کشور خودداری کرد، هم در وب و هم از طریق برنامه های تلفن همراه قابل دسترسی نیست.

این اقدام باعث تشدید اختلاف چند ماهه بین آقای ماسک و یک قاضی دادگاه عالی برزیل درباره آزادی بیان، حساب های راست افراطی و اطلاعات نادرست. عدالت الکساندر دو مورائس دستور تعلیق را صادر کرد در روز جمعه (30 اوت 2024).

برای مسدود کردن X، رگولاتور مخابرات برزیل، Anatel، به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی گفت دسترسی کاربران به پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را تعلیق کنند. از شنبه (31 اوت 2024) پس از نیمه شب به وقت محلی، اپراتورهای اصلی این کار را آغاز کرده بودند.

همچنین بخوانید: مالک X ایلان ماسک از پلتفرم «آزادی بیان» خود برای تقویت دیدگاه های خود در سراسر جهان استفاده می کند

آقای. دی مورائس در شب چهارشنبه (28 اوت 2024) به آقای ماسک هشدار داده بود که اگر X به دستور خود برای نام بردن نماینده عمل نکند و مهلت 24 ساعته تعیین کند، ممکن است در برزیل مسدود شود. این شرکت از اوایل ماه جاری تاکنون نماینده ای در کشور نداشته است.

«الون ماسک بی احترامی کامل خود را به حاکمیت برزیل و به ویژه به قوه قضاییه نشان داد و خود را به عنوان یک نهاد فراملی واقعی معرفی کرد. آقای د مورائس در تصمیم خود در روز جمعه (30 اوت 2024) نوشت و از قوانین هر کشور مصون است.

قضیه دادگستری گفت که پلت فرم تا زمانی که با دستورات وی مطابقت نداشته باشد، معلق خواهد ماند. همچنین جریمه روزانه 50000 رئال (8900 دلار) برای افراد یا شرکت هایی که از VPN برای دسترسی به آن استفاده می کنند تعیین کرد.

در حکم بعدی، او از تصمیم اولیه خود برای تعیین مهلت 5 روزه برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی عقب نشینی کرد. خود – و نه فقط تنظیم کننده ارتباطات راه دور – برای مسدود کردن دسترسی به X، و همچنین دستور او برای فروشگاه های برنامه برای حذف شبکه های خصوصی مجازی یا VPN ها.

برزیل یکی از بزرگترین بازارهای X است که از زمان آقای ماسک توییتر سابق را در سال 2022 خریداری کرد. گروه تحقیقاتی بازار Emarketer می گوید حدود 40 میلیون برزیلی، تقریباً یک پنجم جمعیت، حداقل یک بار در ماه به X دسترسی دارند.

«این یک روز غم انگیز برای کاربران X در سراسر جهان است، به ویژه آنهایی که در برزیل هستند. ، که از دسترسی به پلتفرم ما محروم هستند. مدیر عامل X لیندا یاکارینو جمعه (30 اوت 2024) شب گفت و افزود که برزیل در اجرای تعهد قانون اساسی خود مبنی بر منع سانسور شکست خورده است.

X اواخر پنجشنبه (29 اوت 2024) در صفحه رسمی امور دولت جهانی خود پست کرده بود که انتظار دارد X توسط دی مورائس تعطیل شود، «صرفاً به این دلیل که ما از دستورات غیرقانونی او برای سانسور مخالفان سیاسی خود پیروی نمی کنیم. ”

«وقتی ما سعی کردیم در دادگاه از خود دفاع کنیم، قاضی مورا نماینده حقوقی برزیل ما را تهدید به زندان کرد. حتی پس از استعفای او، او تمام حساب‌های بانکی‌اش را مسدود کرد.

X با دی موراس به دلیل عدم تمایلش به تبعیت از دستورات مسدود کردن کاربران درگیر شده است.

حساب‌ها. این پلتفرم قبلاً به دستور برزیل بسته شده است، شامل قانونگذاران وابسته به حزب راست‌گرای رئیس جمهور سابق ژایر بولسونارو و فعالانی است که متهم به تضعیف دموکراسی برزیل هستند. وکلای X در آوریل سندی را به دیوان عالی ارسال کردند که از سال 2019 226 کاربر را معلق یا مسدود کرده است.

در تصمیم خود روز جمعه (30 اوت 2024)، آقای د مورائس اظهارات آقای ماسک را به عنوان مدرکی ذکر کرد که نشان می‌دهد رفتار X «به وضوح قصد دارد به تشویق پست‌هایی با افراط‌گرایی، سخنان نفرت‌انگیز و ضد دموکراتیک ادامه دهد. گفتمان، و تلاش برای خارج کردن آنها از کنترل قضایی.”

در ماه آوریل، آقای د مورائس، آقای ماسک را به عنوان یک هدف در تحقیقات در حال انجام در مورد انتشار اخبار جعلی قرار داد و تحقیقات جداگانه ای را در مورد آن آغاز کرد. اجرایی به دلیل ممانعت ادعایی.

همچنین بخوانید: الون ماسک توسط دولت بریتانیا به دلیل پست های X تحریک آمیز فراخوانده شد. ناآرامی گریبان کشور را گرفته است

آقای. ماسک که خود را “مطلق خواه آزادی بیان” معرفی می کند، بارها مدعی شده است که اقدامات قاضی سانسور است و استدلال او توسط راست سیاسی برزیل نیز تکرار شده است. و ظالم.

مدافعان آقای دی مورائس گفته‌اند که اقدامات او علیه X قانونی بوده و توسط اکثر اعضای دادگاه حمایت می‌شود و در زمانی که او نوشته است، از دموکراسی حمایت می‌کند روز جمعه که حکم او بر اساس قانون برزیل است که شرکت‌های خدمات اینترنتی را ملزم به داشتن نمایندگی در این کشور می‌کند تا در صورت وجود تصمیمات دادگاه مربوطه به آنها اطلاع داده شود و اقدامات لازم را انجام دهند – به ویژه حذف محتوای غیرقانونی ارسال شده توسط کاربران و احتمال وقوع اطلاعات غلط. در طول انتخابات شهرداری اکتبر.

خاموش شدن قریب‌الوقوع در برزیل بی‌سابقه نیست

قاضی‌های مجرد برزیلی در سال‌های 2015 و 2016 چندین بار اپلیکیشن پیام‌رسان متا را تعطیل کردند. به دلیل امتناع شرکت از انطباق با درخواست های پلیس برای اطلاعات کاربران. در سال 2022، آقای د مورائس برنامه پیام‌رسان تلگرام را به تعطیلی سراسری تهدید کرد و استدلال کرد که مکرراً درخواست‌های مقامات برزیل برای مسدود کردن پروفایل‌ها و ارائه اطلاعات را نادیده گرفته است. او به تلگرام دستور داد تا یک نماینده محلی تعیین کند. شرکت در نهایت رعایت کرد و آنلاین ماند.

X و تجسم قبلی آن، توییتر، در چندین کشور ممنوع شده است – عمدتاً رژیم های استبدادی مانند روسیه، چین، ایران، میانمار، کره شمالی، ونزوئلا و ترکمنستان. کشورهای دیگر مانند پاکستان، ترکیه و مصر نیز قبلاً X را به طور موقت به حالت تعلیق درآورده‌اند، معمولاً برای سرکوب مخالفان و ناآرامی‌ها. توییتر پس از قیام‌های بهار عربی که برخی آن را «انقلاب توییتر» نامیدند در مصر ممنوع شد، اما از آن زمان بازیابی شده است.

جستجوی جمعه (30 اوت 2024) در X صدها کاربر برزیلی را نشان داد. پرس و جو در مورد VPN هایی که به طور بالقوه می توانند آنها را قادر به ادامه استفاده از پلتفرم با اینگونه نشان دهند که از خارج از کشور وارد سیستم می شوند. هنوز مشخص نیست که مقامات برزیل چگونه این عمل را کنترل خواهند کرد و جریمه هایی را که توسط آقای د مورائس ذکر شده است، اعمال خواهند کرد. فیلیپه مدون، متخصص حقوق دیجیتال و استاد دانشگاه،

“این اقدامی غیرعادی است، اما هدف اصلی آن اطمینان از اینکه حکم دادگاه برای تعلیق عملکرد پلت فرم در واقع موثر است.” دانشکده حقوق بنیاد گتولیو وارگاس، دانشگاهی در ریودوژانیرو، به آسوشیتد پرس گفت: ماریانا د سوزا آلوس لیما، که با دسته خود MariMoon شناخته می شود، 1.4 میلیون دنبال کننده خود را نشان داد. در X جایی که او قصد دارد به آنجا برود، یک اسکرین شات از شبکه اجتماعی رقیب BlueSky پست می کند.

روز پنجشنبه (29 اوت 2024) عصر، Starlink، ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهواره ای آقای ماسک، در X گفت که آقای د مورائس این هفته امور مالی خود را مسدود کرد. ، از انجام هر گونه تراکنش در کشوری که بیش از 250000 مشتری دارد جلوگیری می کند.

“این دستور بر اساس یک تصمیم بی اساس است که استارلینک باید مسئول جریمه های وضع شده – برخلاف قانون اساسی – علیه X باشد. به صورت مخفیانه و بدون ارائه هیچ یک از مراحل قانونی که توسط قانون اساسی برزیل تضمین شده است، Starlink صادر شد. استارلینک در بیانیه خود گفت: ما قصد داریم به این موضوع به صورت قانونی رسیدگی کنیم. شرکت حقوقی نماینده استارلینک به AP گفت که این شرکت درخواست تجدید نظر کرده است، اما اظهار نظر بیشتری نمی کند.

آقای. ماسک به افرادی که گزارش‌های انجماد را به اشتراک می‌گذاشتند، پاسخ داد و توهین‌هایی به دو موراس اضافه کرد. او نوشت: «این پسر @Alexandre یک جنایتکار آشکار از بدترین نوع است که خود را به عنوان یک قاضی نشان می دهد.

آقای ماسک بعداً در X پست کرد که SpaceX، که Starlink را اجرا می‌کند، سرویس اینترنت رایگان را در برزیل «تا زمانی که موضوع حل شود» ارائه می‌کند، زیرا «ما نمی‌توانیم پرداختی دریافت کنیم، اما نمی‌خواهیم کسی را قطع کنیم».

در تصمیم خود، آقای د مورائس گفت که دستور مسدود کردن دارایی های استارلینک را صادر کرده است، زیرا X پول کافی در حساب های خود برای پوشش جریمه های فزاینده ندارد و استدلال می کند که این دو شرکت بخشی از یک گروه اقتصادی هستند.

لوکا بلی، هماهنگ کننده مرکز فناوری و جامعه بنیاد گتولیو وارگاس، گفت: در حالی که دستور تعلیق X به دنبال هشدارها و جریمه ها بود و بنابراین مناسب بود، اقدام علیه استارلینک “بسیار مشکوک به نظر می رسد”.

بله، البته، آنها مالک یکسانی دارند، ایلان ماسک، اما این اختیاری است که استارلینک را بخشی از همان گروه اقتصادی توییتر (X) بدانیم. آنها هیچ ارتباطی ندارند، آنها هیچ یکپارچگی ندارند.» آقای بلی گفت.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا